Welkom! Als klant van HC Designs krijg je toegang tot onze Support Desk. Als het goed is heb jij per e-mail een uitnodiging gekregen voor ons ticket systeem. In de volgende stappen leggen wij jou graag uit hoe je je account bij ons kunt registreren en hoe je onze Support Desk kunt gebruiken. In het eerste gedeelte van deze handleiding gaan we het hebben over het aanmaken van een account. In het tweede gedeelte van deze handleiding gaan we het hebben over het gebruik van de Support Desk.

Account aanmaken voor HC Designs Support Desk

Wanneer je als klant tickets wilt kunnen invoeren in het support systeem van HC Designs dan heb je hier een account voor nodig. Om een account aan te maken dien je door één van onze medewerkers uitgenodigd te worden per e-mail. Wanneer je uitgenodigd bent dan krijg je een e-mail dat als volgt eruit ziet:

In de e-mail zien we een link naar onze Support Desk. Wanneer we op deze link klikken dan word je doorgestuurd naar de registratiepagina. Op deze pagina dien je een eigen gekozen wachtwoord op te geven waarmee je voortaan wilt kunnen inloggen op onze Support Desk. Wanneer je je gegevens hebt ingevuld dan kies je voor 'Opslaan en doorgaan' om je te registreren voor ons support systeem. Als alles goed is gegaan dan ben je nu geregistreerd in ons systeem en word je doorgestuurd naar de Support Desk.


Welkom in onze HC Designs Support Desk

Wanneer je ingelogd bent zie je een overzicht met alle onderdelen waarvoor je bij ons terecht kan. Hieronder staat een overzicht met alle onderdelen van ons Support Desk.

Onderdelen van de HC Designs Support Desk

De Support Desk heeft drie hoofdcategorieën met daaronder subcategorieën. Bij elke subcategorie staat beschreven waarvoor je het formulier zou kunnen gebruiken.

  1. Algemeen
    1. Bug melden
    2. Nieuwe feature
    3. Account gegevens opvragen
    4. Overig algemeen
  2. Administratief
    1. Factuur
    2. Overig administratief
  3. Overig
    1. Bedankje
    2. Tip ons
    3. Klacht

Een bug melden of een nieuwe feature aanvragen

Wanneer je een bug wilt melden of een nieuwe feature wil aanvragen dan kies je hiervoor in ons Support Desk voor de juiste optie onder de categorie 'Algemeen'.

Wanneer je gekozen hebt om een bug te melden dan krijg je het volgende formulier te zien:

In dit formulier wordt stap voor stap uitgelegd wat er verwacht wordt. Probeer altijd het formulier zo volledig mogelijk in te vullen, dit scheelt tijd waardoor wij de ticket sneller op kunnen pakken.

Wanneer je alle velden zo volledig mogelijk hebt ingevuld kies je voor 'Aanmaken'. Nu maakt het systeem een nieuwe ticket voor je aan en krijg je per e-mail een bevestiging van je aangemaakte ticket. 

Naast de ontvangen e-mail word je doorgestuurd naar de aangemaakt ticket zodat je direct kan zien wat de status van de ticket is.

Status van de ticket

Om de status van je ticket te bekijken kun je op elk gewenst moment inloggen in onze Support Desk door naar http://support.hcdesigns.nl te gaan. Ook het is mogelijk om op de link te klikken die je hebt ontvangen als bevestiging van het aanmaken van de ticket. Natuurlijk hoef je niet steeds apart naar ons Support Desk om te kijken of je een reactie hebt op je ticket. Wanneer er een update is omtrent je ticket dan ontvang je een e-mail met de reactie van één van onze medewerkers en een link naar de bijhorende ticket. 

Wanneer je op de link klikt om de ticket te bekijken opent de ticket in ons Support Desk.

Hier kun je de reactie lezen en de ticket weer van commentaar voorzien. Dit doe je door bovenin op het invoerveld te klikken met de tekst 'Plaats commentaar bij uw verzoek'. Een reactie op een ticket ziet er als volgt uit:

Overzicht van alle ingediende tickets

Wanneer je in één overzicht wilt zien wat de status is van al jouw tickets dan kies je rechts boven voor 'Requests' en vervolgens voor 'Mijn meldingen'.

Wanneer je op de link hebt geklikt dan krijg je een overzicht van al jouw aangemaakte tickets met de daarbij behorende status.

  • No labels